Avontuurlijke Kate bevat affiliate links. Als u met deze links een aankoop doet, zal ik een compensatie maken zonder extra kosten voor u. Bedankt!

Delen op Twitter
Delen op Facebook
Deel op Pinterest
Deel op e -mail

IK BEN TERUG! Na een pauze van 22 dagen van de site-mijn allereerste niet-werkende vakantie in jaren-ben ik bereid om mijn avonturen uit Kroatië, Bosnië, evenals Montenegro met jullie allemaal te delen.

Het was zo’n geweldige reis. Ik verlangde al jaren naar deze regio te gaan, evenals de Balkan stelde helemaal niet teleur. Ik ben ervan overtuigd dat dit een paar van de mooiste (en leukste) landen ter wereld zijn!

Voor nu was een foto uit elk van de 22 dagen dat ik weg was:

Dag 1: Pula, Kroatië

Hoe is dit voor een aankomst van een vluchtterminal? Zowel Dave als ik later heb geleerd dat we toevallig op de inaugurele vlucht van Jet2 waren van Manchester naar Pula, en ze verwelkomden ons met wijn, gebak, evenals lavendelsachets.

Dag 2: Labin, Kroatië

Op onze allereerste volledige dag besloten we een opwelling om naar het dorp Labin te rijden. Labin [bleek] een prachtige en kleurrijke stad te zijn met een paar van de meest betaalbare truffelpastagerechten die we hebben gevonden!

Dag 3: Rovinj, Kroatië

Ik ben meestal geen fan van extreem toeristische steden, maar er was iets anders aan Rovinj. Misschien was het dat Rovinj onder de met toeristen gevulde stad een authentiek mediterraan vissersdorp is. Of misschien word ik oud en houd van progressief leukere plaatsen. Hoe dan ook, Rovinj was gewoon verrukkelijk, net zo goed als ik het geweldig vond.

Dag 4: Kamenjak, Kroatië

Vier dagen na onze reis maakten we ons allereerste uitstapje naar het strand – met name de wilde stranden van RT Kamenjak, ten zuiden van Premantura. Het is het onderste puntje van Istria en ook een reis waard. Verwacht gewoon niet dat je op enig type zand ligt!

Dag 5: Op weg naar de Plitivice Lakes, Kroatië

Een van de allerbeste dingen over het huren van een voertuig in Kroatië was het zien van geweldige deals van onverwachte locaties langs de methode – zoals deze kerk, ergens tussen Rijeka en de Plitivice -meren. We reden zowel voorbij als ik schreeuwde: “Ik moet daar een foto van maken!”

Dag 6: Plitivice Lakes, Kroatië

Dit is een van de natuurlijke wonderen die ik het meest had uitgezocht – evenals hoewel we een onweersbui hadden, gekke menigte, evenals een man die net willekeurig begonnen te plassen in het midden van een grot, hadden we dat Een fantastische tijd om de milieuvriendelijke meren en witte watervallen van Plitivice te bekijken.

Dag 7: Split, Kroatië

Er is iets ouderwets aan de kustlijn van Dalmatische-op de een of andere manier, ondanks alle vakantiegangers in buistoppen en korte shorts, geeft het je het gevoel terug te zijn in de jaren 1950. Ik geloof dat deze foto van Split’s haven dat is.

Dag 8: Omiš, Kroatië

Nadat ze op onze busabout Kroatië -cruise sprong, was onze allereerste activiteit een uurlange wandeling op een berg om het uitzicht vanuit het fort in Piratey Omiš te zien. En zoals gewoonlijk overschat ik het type van mijn vermogen om een ​​berg in een rok te beklimmen, in brandende hitte, zonder een vlekkerig piepende puinhoop te zijn. Maar ik heb het gehaald!

Deze foto werd gemaakt even nadat we weer op de boot waren gekomen. De geloofd van een gigantische Pina Colada hield me naar de top.

Dag 9: Pučišća, Brač, Kroatië

Op de methode voor Makarska stopten we voor een korte duik in Pučišća op het eiland Brač. In elk type andere land, een strand dat zo prachtig zou zijn, zou de hoeksteen van de reis zijn. In Kroatië is het gewoon een zwemstop!

Dag 10: Stari Grad, Hvar, Kroatië

Een van mijn favoriete activiteiten op onze busabout -cruise was de wijnproeverij in Stari Grad, Hvar, een UNESCO -werelderfgoed. Het hoogtepunt? Dat zelfgemaakte brood. Het is misschien het allerbeste brood dat ik ooit heb geproefd!

Dag 11: Hvar Town, Hvar, Kroatië

Slenteren tussen mogelijke beroemdheden in het ritzy stadje Hvar, mijn scheepsmaten en ik pas prima in! We hadden een fantastische groep op onze cruise-voornamelijk Australiërs, voornamelijk midden twintig tot begin jaren dertig, en helemaal heel veel plezier!

Dag 12: Korčula, Kroatië

Korčula was een onverwacht hoogtepunt voor mij – ik hield van de stad, de architectuur, evenals met name de bloemen. Er zijn zoveel fascinerende details – dus als je een fotograaf bent, is Korčula het Kroatische eiland dat je wilt slaan!

Dag 13: Mljet National Park, Mljet, Kroatië

Oh, Mljet – een van de mooiste locaties die ik ooit heb gezien! Naar verluidt bracht Odysseus hier zes jaar door, in de ban van zowel Calypso als de schoonheid van het eiland. Ik geef hem niet een beetje de schuld – ik zou de hele dag kunnen staren naar deze zoutwatermeren.

Dag 14: Dubrovnik, Kroatië

Oh, Dubrovnik – The Pearl of the Adriatic, de mooiste stad ooit, hoe je het ook kunt noemen. Hoewel de oude stad zowel druk als druk is, kun je er allemaal weg van de stadsmuren – en een aantal fantastische foto’s krijgen.

Dag 15: Sarajevo, Bosnië en Herzegovina