Turkije. Niet alleen is het mijn favoriete maaltijd, maar nu is het uiteindelijk een van mijn voorkeurslanden. Na onze lange veerboot van Griekenland naar de havenstad Marmaris in Turkije liepen we met onze zware tassen ongeveer 4 km naar ons hotel. Nogmaals, dankzij Booking.com hadden we een huis met Wi-Fi, ontbijt en een groot zwembad voor $ 11.

We waren zo uitgeput van de lange reis die we vonden voor een dutje van 3 uur, werd wakker voor wat diner en dan terug huis naar bed! Marmaris was een goede havenstad, maar in essentie was het slechts een locatie voor al het VK om te verzamelen. Wat er ook voor is opgezet: Footie-spellen spelen, maar ook de restaurants, volledig Engels ontbijt – inclusief achterbacon (hoewel dit een moslimland is!), Vis evenals chips op speciale, daadwerkelijke HP-saus, gebakken bonen, Schotse ontbijt met zwarte pudding … enz. Het was een algemene trekker.

Elke winkel die de waterfront liep, was een webcafé, souvenirwinkel, reizigersbureau, westerse restaurant, bar of kledingwinkel. We liepen ook rond en gingen overdag naar de expositie en dat was in wezen het. Niet ons type stad.

Turkse lekkernijen om te kopen in Marmaris, Turkije

Na 2 nachten zijn we verhuisd om ergens veel meer afgelegen, rustig en lokaal te ontdekken. We kozen voor een stad langs de Middellandse Zee genaamd Kabak. Als u op zoek bent naar ergens buiten de gebaande paden in West-Turkije, is dit de plaats. We namen een bus van Marmaris naar Fethiye, naar Oludeniz, naar Kabak en liep vervolgens een 2 km rotsachtig pad naar waar ons ‘kamp’ was. Het hele gebied was verbluffend, absoluut adembenemend.

We zijn zo dankbaar dat we ervoor kozen om met alle moeite te gaan om op die plek te komen. De locatie heette Shambala en was een kamp totaal in de natuur, in een volledig onontwikkeld gebied, omgeven door bomen, zette aan de zijkant van een pure klif met een uitstekend uitzicht op de Middellandse Zee, evenals enorme kliffen op hetzij kant.

Het had een hippie, gekoelde sfeer en was zo uitstekend dat we daar 5 nachten daar zijn. Deze locatie is ideaal voor budgetplan backpackers. Het kamp was totaal met hutten, bungalows, tenten, een ter plaatse restaurant, zwembad, chillout-gebied evenals een bar. We kozen voor een hut aan de extreem achterkant van het kamp, ​​het verst is op de klif met het allerbeste uitzicht op de zee. We hadden zelfs een toilet in onze hut, evenals een muggenweb om het bed te bedekken … dat ik leuk vond omdat er geen raam of een dekking aan de voorkant van de hut was, zou alles (en gedaan) binnenkomen!

We hadden een spin-incident. Een groot, zwart, gevlekt, monsterlijk beest van een arachnid … nou de grootte van de palm van mijn hand. Ik kon niet slapen om dat ding op de muur boven onze hoofden te houden, het was niet op een baan, dus het was zeker een jager. We moesten een van de werknemers krijgen om het te vinden en het uit het pand te elimineren. We hadden geen nog meer problemen, zeggen dank aan God.

ons in de bus van Fethiye naar Kabak, Turkije

Nick Lopend Down Down the Cliffside To Ons Prachtige Shambala Camp, Kabak, Turkije
Dames genietend van het uitzicht op de Middellandse Zee uit het zwembad bij Shambala Camp, Kabak, Turkije

Elke ochtend, evenals de nacht werd een groot buffet van eten geserveerd en werd bij de kosten van de kamer inbegrepen. De maaltijden waren zo smakelijk en gekookt door een regionale chef-kok, dus we waren in staat om verschillende Turkse gerechten te proberen. Voor het ontbijt hadden we regionale kazen, komkommers, yoghurt, vers brood, moeilijke gekookte eieren, ontbijtgranen (zijn cornflakes denken aan lokaal?) Gozleme (Turkse pannenkoek) gebakken met spinazie evenals kaas, evenals een thee.

Het diner was elke nacht een andere keuze. Onze favoriete maaltijd was de extreem zeer eerste; Toen we de enige mensen waren die in het kamp verbleven. We werden vers gediend gepakt tonijn gekookt met kruiden, plakjes aubergine gerold en gegrild met kaas binnen, gebakken champignons, rijst, eco-vriendelijke salade, regionale vruchten (soort van als een abrikoos), room van broccoli soep, brood ook Wat betreft het dessert … de vele chocolady van chocoladepudding met kokosnotenkrullen bovenop! Dat is echt Turks, ze worden begrepen voor hun puddingen. Elke nacht waren de maaltijden fantastisch en probeerden tal van verschillende gerechten.

We brachten veel tijd met lezen en zonnebaden bij het zwembad. Een paar dagen liepen we 20 minuten naar een pad naar de mooiste baai om te zwemmen. Het enige probleem was dat er geen type schaduw was, dus we konden er niet de hele tijd doorbrengen. De zee was de ideale temperatuur, het duidelijkste, veel turquoise water en werd omgeven door pure kliffen rondom.

NickLopend naar het spectaculaire strand op de Middellandse Zee, Kabak, Turkije

Het prachtige strand in Kabak, Turkije
Nog een dag kozen we ervoor om naar Butterfly Valley te gaan. Het is extreem toeristisch en wordt verwacht dat hij het mooiste strand ooit is. Dus, we vertrokken … 2kms op de heuvel van ons kamp naar de primaire weg, hitch-wandelde met een Engelse man uit Liverpool naar de top van de vlindervallei en begon toen ons goed aan het strand. Het was niet gemakkelijk, noch was het extreem veilig, maar het was nog de meest opwindende wandeling. De afdaling was op een smal, rotsachtig pad, dat evenals zagged direct langs de pure 400 m hoge klif. In de steilste en veel schadelijke delen waren er touwen die op de rotsen zijn bevestigd om de klim te helpen. We ontdekten niet alles dat het moeilijk van de top van de top daalde, het duurde ongeveer 30 minuten.

Nick naar beneden kijken naar de Middellandse Zee, een extreem steile klim naar beneden. Kabak, Turkije
Nick gebruikt de touwen om de steile kliffen af ​​te dalen in Kabak, Turkije

Voorzichtig! Klimmen naar Butterfly Valley, Turkije
Letterlijk toen we van de klif waren en onze methode naar het strand maakte, stopte 5 enorme tripboten omhoog, schetsmuziek, BBQ’ing aan boord, de reisgids die van een megafoon schreeuwde, perfect. Ze goten op het strand in hoards, Engels, Frans, Duits, Spaans, Aziatisch, noem maar een naam, ze waren op de boot! Toch geloofden we niet dat de Vlindervallei bijna net zo goed was als ons strand in Kabak. Dus gingen we voor een zwem om te ontzag tot het hele wandeling en gingen terug naar de omgang met de ontmoedigende trek maakte een back-up van de klif. Het was uitdagend, we namen tal van pauzes en het kostte ons ongeveer een uur. Ik geloof niet dat we dat veel in een lange tijd hebben zweet!

Wandelen Maak een back-up van de pure kliffen, Kabak, Turkije
Eenmaal bovenaan wachtten we op een bus, niemand kwam. We hebben geprobeerd om te hitcheren, niemand zou stoppen. Dus begonnen we terug te lopen in het warme van de dag (meer dan 30 graden). Tot nu toe in Turkije is het elke dag meer dan 30 graden. We liepen zo goed voor ongeveer 4 km en dan dacht er ten slotte iemand ons goed uit en nam ons mee naar de afslag naar ons kamp, ​​waar we de 2kms naar beneden liepen.

Langs de methode zagen we een indicatie voor “gratis springwater”, dus stopten we om onze waterflessen te vullen. Uiteindelijk hebben we fantastische gesprekken met de eigenaar en zijn buddy die van Istanbul ging, haar Engels was perfect. Ze waren allebei zo vriendelijk, evenals gastvrij. Ze gaf ons fruit van zijn tuin en toen net zoals we geloofden dat we afscheid zouden geven, evenals brengt, de lunch verscheen!

Ze deelden hun maaltijd met ons met vermeldingsteken “Dingen zijn veel prachtiger wanneer ze werden gedeeld”. We hadden Turkse pizza, eco-vriendelijke salade gemaakt van verse biologische componenten uit zijn tuin, evenals een kille soep gemaakt van yoghurt, komkommers en munt. Geweldig! We bedankten ze en nam onze zware, uitgeputte benen terug naar onze locatie, evenals onmiddellijk in het zwembad. A fantastic day.

After a few days there, we satisfied up with one more Canadian, Kyle from Vancouver. Nick as well as I were able to download the hockey game as well as the three of us viewed it on the laptop one night with some beers. The tranquil yoga retreat area was sometimes disturbed by us yelling at the screen! All the locals were thinking about what we were watching. However, when they realized it wasn’t soccer, they brought on.

Nick as well as our new Canadian friend, Kyle, enjoying some beers as well as the Stanley cup Finals, Kabak, Turkey

After a fantastic 5 nights there, we chose it was time to relocation on. We were eastbound for the town of Olympos, understood for its treehouses as well as bungalows in the forest! seems like one more fantastic location to relax.

Like deze post? PIN HET!

Disclaimer: Geiten op de weg is zowel een Amazon-partner als eveneens een partner voor sommige andere retailers. Dit impliceert dat we commissies doen als u op Links op onze blog klikt, evenals aankoop van die retailers.